YES! AKU KENA TEMBAK LAGI!!!

 gambar di sini

Hari ini ada ujian History of Adsab Arabi. Kena hafaz Hizib, tetapi jujurnya memang aku tak hafaz sebijik pun. Baru pagi tadi tengok sekali imbas sebab cuti tiga hari aku hanya tidur dan tidur. bangun dna tidur lagi. Haha.

Okey, bukan itu yang aku nak cerita sebab dah lepas pun.

"Jangan tukar universiti."

Ish.. Rasa kena tembak dekat dada. Aku senyum bila ustaz cakapkan yang ini.. Huwaaa.... Rasa betul-betul kena tembak ni.ku paling tak tahan bila ustaz kata. "Saya sepak kalau dengar kamu tak habiskan BA."

Allah, sesungguhnya DIA memberi jawapan kepada kemahuan aku. Allah mahukan untuk aku terus berada di bumi UIAM. Sungguh aku sudah lupa apa yang ustaz cakapkan tadi. Tapi isinya jangan tukar universiti.

Ustaz kata kalau tak ubah sikap kat mana-mana pun sama. Kena habiskan BA.

Maka,.  doakan untuk aku terus berada di sini..

Nota Kecil Hujung Entri: Ya, bila dan minum air dalam kuantiti yang banyak dan main air, maka aku dah sihat.. Boleh merayap hari-hari. Alhamdulillah... Tak sabar nak tamatkan  minggu ni.,

Comments

AinuL HayaT said…
salam ziarah, lama tak menyibuk di sini :))

tukar unversiti????ketahuilah, apa yg akak miliki kini itu yang terbaik buatmu...jom jadi insan yang bersyukur! you are the best my sis :)
Bulya Iswandi said…
Ainul hayat tu memang nyibuk je... kak, semua orang ada masalah.... kalau kita perlu gagal, ya biarkan kita gagal!!! biarkan gagal kalau gagal itu perlu..percayalah...dengan kegagalan kita bangkit menuju kejayaan...
Jamilah said…
AinuL HayaT,

Wassalam, Ina.. Lama tak jenguk blog Ina.. =)

Alhamdulillah, sekarang Insya Allah perasaan tu dah stabil.. Nak duduk UIAM. =)
Jamilah said…
Bulya Iswandi,

Tak grad le saya kalau ikut falsafah kamu ni.. =)

Ainul Hayat tu tak menyibuk, jadi jangan kata dia menyibuk okeh.
Jamilah said…
Akhyar,

Memang besh pun duduk di UIAM.. =)
AinuL HayaT said…
sayang akak, pastinya kerana Allah! :)
ukhwah fillah kita tiada bandingan...

ina yang baik dan rajin blog-walking ni dikatakan menyibuk??? memang tak patut la bulya iswandi tu...

betul akak, jangan praktikkan falsafah dia tu...amal sekali sekala tak pa lah...sebab ada kemanisann di penghujung tu :)

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut