Study Week???

Minggu depan minggu terakhir untuk semester ini. Minggu ini aku baru nak siapkan assignment yang sudah berbulan-bulan diberikan. Haha, selagi tak sampai deadline terbiar sahaja buku yang sudah sebulan dipinjam daripada maktabah. Ingatkan rajin membaca, rupanya assignment yang tertangguh.

Jangan ditiru tabiat tidak baik ini. Siapkan assignment awal-awal, pasti bahagia. Aku? Assignment kena beri deadline dalam masa seminggu baru akan cepat aku siapkan mungkin.

*sempat lagi aku mencelah menekan-nekan papan kekunci menulis manuskrip bawah meja ini.*

Bermula 28 Oktober 2010-10 November 2010 fatrah imtihan nihaie untuk semester ini..

Terasa cepat benar masa yang berlalu. Belajarnya banyak namun apakah agaknya yang melekat dalam kepala? Tentu sahaja yang tidak berkaitan dengan pelajaran.... Ingat, semester depan... jeng3x.... kerja besar menantimu sejak awal hari pertama kamu datang ke UIAM semula mendaftarkan diri semester 2 2010/2011. Insya Allah....

Namun, jangan mengalah, wahai Jamilah. Kamu tahu tak kamu sangat bertuah Allah takdirkan untuk kamu berada di Bumi UIAM??? Kata Ainul Hayat a.k.a  Ina Nailofar, (adikku di UPM).. Kena jadi orang bersyukur.. Dush... Semalam kena tumbuk di perut dengan ayat tu... Aku tidak bersyukur Allah letakkan aku di Bumi UIAM??? Orang lain mahu datang sini, kamu mahu lari?

Bersyukurlah, wahai diri.

Titik.

Baik, Sengaja aku mahu menconteng juga.. Manuskrip-manuskrip ini adalah catatan peribadi manusia bernama Jamilah... Maaf dengan kekacauan bahasa dan emosi dalamnya.. =)

Qamar Cinta 1-1 UIAM
2123
~Rabu, Khamis, Jumaat... Three days to go!~

Nota Kecil Hujung Entri:

Comments

AinuL HayaT said…
wah, nama ina tersurat dalam penulisan diari akak, bertuahnya...hehe

bulya iswandi jgn jeles...hehe

InsyaAllah akak...ina yakin sgt...akak bpotensi besar utk bjaya! :)

duniawi mahupun ikhrawi..

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut