KAMI: {Serangkai Kata-Kata Buat Kamu}

Pertama: Kak Husni, terima kasih banyak mengajar aku tentang makna "hidup". Aku ingat satu hari kak husni pernah kata yang ertinya dalam sehari kita kena belajar benda baru. Tak banyak satu pun cukup. Dan kita perlu hidup dalam dunia realiti.

Kedua: Bib, kamu banyak mengajar aku untuk bercerita. Kisah di surau blok A Mahalah Ummu Salamah tidak mungkin hilang di ingatan. Aku suka pandang kamu. Terus berjuang, sahabat! Aku doakan kejayaanmu... =) Kamu sangat hebat.

Ketiga: Ainul, kamu sentiasa happy depan aku sedang aku tidak tahu apa tersimpan dalam hatimu. Kamu sahabat yang baik dan bersemangat! Chaiyok, Ainul! Aku ada sahabat yang sangat berwawasan.

Keempat: Rokiah, terus melangkah. Kamu manusia hebat!

Kelima: ....

-kalian, andai kata nanti benar aku tidak ada lagi di bumi UIAM, sesungguhnya persahabatan ini sangat bermakna. Perkongsian, pengorbanan, pemberian... semuanya mungkin aku tidak ingat semua namun ALlahlah yang membalas kebaikan kalian dengan kebaikan juga. Tidak pernah sekali kalian calarkan hati aku.. =) Aku bahagia Allah berikan aku kesempatan bersama-sama manusia yang berusaha kepada kebaikan dengan tindakan. Sedang aku hanya tahu bicara dan layan perasaan. Allah memberi aku ruang yang sangat bermakna dengan pertemuan kita ini. Subhanallah...


terus melangkah dan berjuang. Perpisahan mungkin sudah terlalu hampir. Nama kalian aku pahat dalam hati.. Semua paku itu tidak tercabut.


Maafkan kekurangan seorang insan bernama Jamilah Mohd  Norddin yang tahu bicara namun kurang melaksana. Aku tidak pernah memberi, menyumbang apatah lagi membantu kalian.. Aku hanya menerima.. Aku malu dengan kebaikan kalian.


Titik. Terima kasih kalian. =)


{KAMI: Kisah kita aku abadikan dalam atma!}
Nota Kecil Hujung Entri:

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut