Hanya Kerana M.Z




Tiket malam itu.
 Ya, aku juga hadir pada malam konsert Palestina itu. Walaupun memang ada semangat nak melihat Mahe Zain secara jelas, apabila tiba ketikanya aku hanya biasa. Okey, perasaannya kurang sedikit berbanding bertemu penulis yang aku kagum..

Haha..

Memang auranya kuat juga apabila setelah beliau meninggalkan dewan, kerusi di bahagian belakang mula kosong. Malah dapat juga untuk kami melangkah ke depan.

Adakah kita datang malam itu untuk hanya seorang Maher Zain???

Atau kita mahu apa??

Niat menentukan apa yang kita buat.

Titik.

Itu sahaja yang aku mahu tulis. Persoalan yang hadir setelah aku pulang dan terngiang-ngiang hingga kini?
Adakah aku ke sana untuk Maher Zain atau memupuk kesedaran diri sendiri pada isu Palestin itu sendiri?

Nota Kecil Hujung Entri:

Comments

Bulya Iswandi said…
salaam...
huhu...akhirnya ramalan saya menjadi nyata dan betul...
tahukah akak apa yang menyebabkan saya yakin dengan ramalan itu...? :)
Jamilah said…
Bulya Iswandi,

haha..

Apa yang menyebabkan kamu yakin dengan ramalan itu????

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut