UPDATE MERAPU: Main Dengan Buku

 Sejak semalam sampai pagi ini berperang dengan semut yang masuk ke dalam kotak yang memuatkan harta kesayangan aku a.k.a. buku. Hari ini tidak dapat tidak ridsect aku gunakan untuk menghalau tentera semut itu. Tidak tahulah destinasi seterusnya tentera itu ke mana pula.

Seronok sangat bermain dengan  buku. Walaupun tidak baca, sekurangnya aku dapat tatap huruf-huruf pada muka depan pun jadilah... Sekurangnya dapat satu perkataan baru.. Ayat baru.. Sebab itulah aku tidak jemu bermaindengan buku.... Ia tidak pernah membosankan kita..

Aku ini bukanlah pembaca tegar. Hanya suka membeli dan tidak dapat mengawal nafsu membeli buku. Kalau ada duit sikit je, tentu ada bahagian untuk buku.., Hm... mungkin bagus namun ada negatifnya sebenarnya.. Aku tidak baca apa yang dibeli pun.. Kadang sedih jugak. Namun aku pujuk diri kata suatu hari pasti aku akan baca.. Sekurangnya tengoklah sehari sehelai pun jadi... Hm, asanya semester ini makin banyak pula aku mengumpul buku.. Apa tidaknya setiap kali keluar paling tidak sebuah majalah @ buku di tangan.. Tak kisahlah.. asal aku bahagia...

Kalau kita minat jangan cakap pasal duitlah kan?

Setiap kali balik *sekali sekala* inilah kerja aku.. Tengok takut buku aku diganggu tentera semut yang sangat banak dala bilik ini. Mungkin sebab tiada yang menghuni, maka mereka menumpang..

Titik.

Nota Kecil Hujung Entri: Update Jamilah yang sedang kering idea.. Maaflah ini hanya entri merapu. =)

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut