Geng Bilik Bacaan: Reunion

 Pagi yang tenang ditemani alunan album nota cinta oleh Saujana. AH, rindunya untuk bertemu mereka yang sama-sama melepak dalam bilik bacaan suatu ketika dahulu. Terasa ada bunga-bunga mawar sedang berkembang dalam diri sekarang.. =)

Seingat saya belum pernah kami bertemu ketika Syawal, kalau ada pun pertemuan yang dihadiri oleh seorang dua daripada kami, dan tentunya saya yang perlu turun ke Baling disebabkan mereka berada di Baling dan agak susah untuk datang ke Kulim. Saya tidak kisah akan hal itu, asal sahaja saya dapat bertemu mereka.

Saya sengaja mahu bertemu mereka kerana desakan rindu yang melanda jiwa. Walaupun saya tahu bukan saya yang akan bercakap banyak, cukuplah ada pertemuan antaara kami supaya ikatan hati yang bersatu tidak terputus. Indahnya ukhuwah bilik bacaan suatu ketika dahulu..

Tetapi pertemuan ini juga mungkin tidak dihadiri semua ahli disebabkan Alang tidak dapat saya hubungi. Saya tidak punya nombor telefon untuk menghubungi beliau. Marziah pula belum tentu akan dapat pelepasan daripada mak untuk pergi ke Baling.. Mungkin hanya saya, Saadiah, Liyana dan Mastura yang akan bertemu. Insya Allah.. Semoga ia jadi kenyataan..

usai pertemuan ini, pasti saya akan nukilkan di sini kerana ia sebuah memori yang tidak mahu saya lupaka. Ya, saya sedar jika tida saya catatkan, memori yang ada akan hilang ditiup angin seperti debu yang berterbangan di tepi jalan ketika cuaca panas.

Ya, Insya Allah, jam sembilan ini saya akan memulakan perjalanan menuju Baling, daerah saya menuntut ilmu selama lima tahun sebagai pelajar sekolah menengah.. Hingga ada yang menyangka saya orang Baling.. Ah, tidak....
Nota Kecil Hujung Entri

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut