..Kembali Ke Desa Kelahiran...

Sejak semalam sudah ramai pelajar IPTA/IPTS yang sudah pulang ke kampung, maka hari ini giliran aku sudah sampai. Dengan selamba tanpa mengemas apa-apa lagi, aku sempat menghantar sahabatku pulang ke Pantai Timur. Hanya dalam tempoh sejam aku mengemas dan bersiap untuk pulang.

PAGI.
Menemani Kak Husni yang akan pulang ke Pantai Timur. Menunggu lebih sejam di Tol Gombak sebab serik dengan peristiwa yang lalu. Sampai sahaja bas, pemandu kata tidak boleh menunggu di sini. Hm.. Lain bas lain prosedur.. Sabar je la akak ye.. Menunggu dengan rasa tidak malu di tepi jalan tol Gombak sambil sempat juga snap gambar lagi. Main-main. Mulanya minta kakak ambil namun balik menaiki teksi.. Malulah menunggu lama-lama tepi jalan.

TENGAHARI
Bersiap-siap untuk pulang. Memang tiada rasa sangat untuk pulang beraya... Namun aku tetap pulang... Assignment?? Aku tinggalkan di UIAM... Bawa pulang pun tentu sahaja tidak aku sentuh.

PETANG
Sempat singgah Mydin sebelum pulang. Buat kerja luar alam... Singgah di CM... =) Kemudian heret beg ke KTM. Walaupun sudah dibuang semua buku yang ada masih terasa berat beg ini.. Hmmm

PETANG-MALAM
Naik bas, baca buku satu bab, lena... Sungguh lena kerana sememangnya aku tersangatlah mengantuk. Bangun untuk berbuka di Sungai Perak, kemudian sambung lena hingga sampai dekat Kulim. Alhamdulillah. 9.30 sampai ke Kulim.Ada kakak menunggu dan kami pulang..

Alhamdulillah..




Nota Kecil Hujung Entri: Teruja tengok ada sesuatu dalam rumah. Tersenyum lebar aku melihat. =)

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut