07 October 2010

Kalimah Kembali Diatur

 Baru beberapa hari aku berkata yang aku mahu berehat seketika daripada menulis di sini. Namun aku gagal untuk melakukan itu. Aku kata-kata yang menghambat dalam akal mahu memancut keluar. Ada peristiwa yang mahu aku abadikan di sini. Ada sesuatu untuk aku ceritakan. Bagaimana lagi jika tidak aku luahkan di sini.. Manuskrip yang hanya layak berada bawah meja....

RINDU.
Benarlah kata ghazali aku akan kembali kembali menulis sebelum peperiksaan. Aku rindu walau hanya tidak menulis sehari. Aku mahu kembali menulis.

Aku kata mahu pulang ke kampung, namun saat akhir aku batalkan. Ya, perkara yang aku hebahkan biasanya tidak berlaku seperti itu.. Jadi sebaliknya...

KERAS JARI.
Aku tidak dapat waras berfikir untuk kembali mengatur ayat meski hanya beberapa hari tidak menaip. Mungkin mengambil sedikit masa untuk meregangkan jemari semula.. huhu.

LUAR ALAM.
Kadang sekarang aku sudah tidak faham apa yang terjadi di sekeliling. Aku seperti mahu bersembunyi. Aku mahu larikan diri. Aku mahu gembirakan orang.. Aku mahu segalanya namun aku gagal lakukan. I am a loser!



Nota Kecil Hujung Entri: Tak dapat menulis dengan lancar. Biarlah aku mengatur sedikit kata dahulu sebelum akal kembali berbicara.

No comments: