AIR SOYA + NASI KERABU

Ini cerita yang tiada motif,
Cerita seorang manusia yang makan ikut suka diri,
Padahnya....

****

Tarikh Kejadian: 23-8-2010
Masa Kejadian: Maghrib-Lepas solat Tarawih

SERIK!

Selepas ini aku akan setia membeli makanan di CAFE SAFIYYAH dan bukannya di Bazar Ramadhan.Kejadian yang terjadi ini terasa menginsafkan diri. Sob! Sob! Salah sendiri yang suka-suki iftor dengan sesuatu yang aku tidak biasa, maka natijah...

Tanggunglah sepanjang malam...

Aku dan diri sendiri ke bazar semalam untuk mencari juadah iftor dan memilih sebungkus soya panas dan sebungkus nasi kerabu. Terasa sedap dan teringin untuk makan.

Maka, aku hanya minum air terlebih dahulu dan solat Maghrib.. sebelum menjamah makanan yang dibeli.

Minum air dahulu. Habiskan sebungkus soya panas yang sudah sejuk. Kemudian mula memakan nasi kerabu. Makan sesuap. Rasa lain di tekak. Suap kedua, ketiga, ketiga.. aku paksakan diri untuk menyudahkan hingga suapan terakhir.

Ketika berjalan untuk ke bilik air untuk membasuh tangan, tekak terasa kembang.. Huh! Adakah kerana percampuran nasi kerabu dan air soya yang aku lakukan tadi..

LOYA!!!

Huh! Malangnya tidak apa yang mahu keluar walaupun aku memaksanya untuk keluar. Mengalir air mata pun tidak ada yang mahu meninggalkan tekak.Buat tidak tahu sahaja. Ke masjid juga kerana sudah berjanji dengan kawan kakak untuk mengambil bukunya daripada beliau.

Tetapi memang hebat penangan nasi kerabu -air soya yang aku jamah semalam.. huhu...

SERIK aku dibuatnya.. Mungkin sistem penghadaman terkejut dengan apa yang aku masukkan hingga dia meronta untuk menendangnya kembali. hm..

Titik.

Cerita tiada motif...

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut