..melepak sambil mencoret untuk seketika. tumpahkan sedikit...

minggu depan akan bermulanya peperiksaan akhir semester 2 2010/2011. Semester yang banyak menggugat pendirian diri dan melihat bagaimana saya melawan dan mengikut diri yang banyak lemak dan suka ikut hati. Juga semester yang memberikan prestasi peribadi yang tercorot dalam banyak hal dan membuatkan saya senyum dalam hal yang lain. Terima kasih wahai Allah mengenalkan aku dengan para pendidik yang sangat baik, mengambil berat dan tidak mahu melihat saya terjatuh dalam lubang kegagalan. Manakan tidak, manusia yang layak untuk di'barredd' daripada peperiksaan ini dibenarkan masuk dalam semua peperiksaan.

Terima kasih Allah.
Sesungguhnya walaupun banyak yang hilang dalam semester ini, banyak juga yang saya belajar dalam proses mengenal diri. Walaupun lambat dan tidak cekap saya bergerak sekurangnya saya ada sesuatu yang ditinggalkan sebagai kenangan. Bukan untuk sesiapa, namun untuk perjalanan diri sendiri yang pastinya lebih panjang... Sangat panjang...

Terima kasih Allah..
Ustazah Nadwah.
Ustaz Omran.
Ustaz Nasr el-Din
Ustaz Asfandyar
Ustaz Ismail Mamat
Cikgu Roslimna
Ustaz Majdi.

Mereka mengenalkan aku dengan wajah-wajah yang sangat prihatin dengan pelajarnya..
Semua mereka sangat baik.... sangat baik... sangat baik.. hanya aku yang gagal menghargai peluang dna semoga ia bukan satu sesalan........
Alhamdulillah.

Kepada sesiapa sahaja yang terbaca catatan ini,
doakan saya dan semua sahabat dan teman yang akan mula menghadapi nihaie bermula minggu depan dan berakhir 16 April 2011... Insya Allah..
Buat teman, TERBAIK!

Jom exam... esok kelas terakhir dan semester ini tidak macam semester yang lalu. tak ada perasaan langsung... Alamak, esok exam.. Moga bukan sampai begitu jadinya! Mari belajar walau sedikit. haha!

Seketika singgah dan tulis.
ITD

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut