16 March 2011

entri paling tidak berfaedah

Jom lihat langit dan tadabbur.


Saya suka perhati orang terutama apabila saya dalam ramai. Ketika itu saya boleh tersenyum sumbing, masam, gelak dengan gelagat yang saya perhati. Namun ada ketika saya akan jadi sangat sepi kerana saya jadi leka dan fikiran saya sudah menerawang ke dunia lain. Dunia ilusi yang tidak mungkin akan jadi realiti. Lalu, saya khayal. Kadang bicara yang terbit daripada bibir sendiri juga tidak mampu terkawal.

Baik, saya sudah masuk bahagian merapu.

Sekarang saya menulis bukan dengan alasan untuk mengasah bakat melainkan  kerana saya suka bercerita dengan mata pena. Saya tidak pandai berkata-kata seribu madah pujangga atau manis mulut namun apa yang syaa tulis itu sebenarnya saya mahu cakap namun saya akan berfikir berulang kali sebelum saya lontarkan ia menjadi kata (kadang ada juga terlepas bicara)

Lalu, saya bebas berkata di sini namun sebenarnya saya khuatir ada antara kata saya menyebabkan ada yang tidak selesa. Naun saya terus menulis kerana seharian saya senyap tanpa bicara, saya tidak senang duduk.

Seperti seorang penggemar teh yang tidak bisa tinggalkan teh walau sehari.

Boleh dikatakan saya ketagih.

Sebenarnya hari ini banyak yang saya belajar dan mahu kongsi namun saya memilih untuk sekadar merapu dan melontar apa sahaja kata yang mahu terluah.

Saya sudah buat perangai semula dalam keadaan minggu depan adalah minggu terakhir kelas. Saya sudah tidak kisah andai saya tidak dimaafkan kerana kemaafan selalunya akan diberi hanya sekali namun saya ulangi.

Segala cabaran seperti saya sudah tolak ke tepi.

Segala nasihat entah laut mana tercampak.

Jatuh lagi.

Saya yang penat berlawan dengan diri sendiri walau saya sangat sedar dan tahu yang Allah SANGAT BENCI ORANG PUTUS ASA.

Aku larikan diri lagi sebenarnya...

Daripada realiti menerobos ke dunia fantasi. Dunia yang ada aku daa kamu.

Memang saya menulis di blog ini, blog sana dan blog sinun.. Semua blog saya sekarang tiada lagi yang diprivatekan walaupun salah satunya saya memang merapu apa sahaja. Cuma saya berharap tiada yang membacanya kerana mereka bisa masuk dalam hati aku dengan membacanya. haha.

Entah apa yang mahu aku rapukan sebenarnya.

Okey, penat sudah menulis. nanti saya sambung lagi sebab saya sedang ketagih menulis..

=)

No comments: