16 March 2011

Durrah Nur Aqilah: Surat buat Sahabat




Love letter
Assalamualaikum untukmu.. seseorang yang istimewa dalam hatiku.

Buatmu yang walau sering bisu namun punya sesuatu untuk dikongsi. Seketika mahu aku menulis sesuatu buatmu. Kala mata kita enggan dan tersipu kala bertentang, aku lebih rela melayangkan kata-kata agar kelak kamu baca dan mengerti segala yang aku rasa. Kala mungkin kita tidak lagi bersama, aku mahu kamu tahu yang sebenarnya aku sentiasa ada di sisimu walaupun zahiriahnya kita terpisah. Walau bagaimana sekalipun bentuk perpisahan itu...


Sungguh pada sebuah pertemuan yang tidak disangka membentuk sebuah persahabatan. Walau hanya kebisuan yang mengiringi, aku mahu kamu tahu yang aku ada. Tidak biasa untuk aku ungkapkan kata-kata dan sebenarnya aku takut tersalah kata, maka itu perwatakanku apabila aku hanya membisu. Kala kadang banyak bicara, bukan aku yang berkata namun sebelah duniaku yang satu lagi mahu menyuara kata dan bosan dengan dunia sebelah sini.

Lalu, aku berceloteh panjang. Mulai sekarang, dan ini sebagai warkah pemula, aku mahu menulis sesuatu buatmu.. Buatmu.. buat kenangan aku juga. Kerana aku tidak mahu biarkan segala kata yang mahu aku luahkan tenggelam.

.

No comments: