Kembali...

Penulis memulakan kembali kembara dalam bidang penulisan. Sejenak terhenti dalam rancaknya jemari yang masih mahu berbicara. Desakan hati,kemahuan diri, dan lontaran rasa yang menggelegak dalam diri membuatkan saya kembali dalam ruang penulisan ini.

Benarlah saya dan penulisan itu diibaratkan manusia dan makanan yang mana bisa dipisahkan. Walaupun terlebih makan itu boleh membawa kepada kematian, namun tanpa makan hidup bisa menjadi tidak keruan. Memang! Siapakah yang dapat bertahan dengan tidak menjamah sebarang makanan selama dua hari. Dua hari! Tempoh masa yang singkat sebenarnya namun kita mana bisa bertahan. Perut akan berkeroncong! Kepala mula berputar dan akhirnya boleh menyebabkan pengsan atau pitam!

Buat yang pernah membaca penulisan saya, begitulah saya menulis! Lebih mudah untuk saya berkongsi seputar kehidupan saya berbanding saya menceritakan perihal orang lain yang kadang langsung tiada kaitan dengan saya. Setiap penulis itu ada manhaj penulisannya sendiri! Benar atau tidak?

Inilah uslub saya menulis.

Berkongsi kehidupan bersama khalayak pembaca!

Insya Allah. Doakan saya kuat! Doakan saya terus istiqamah dalam penulisan dan akhirnya saya bertemu dan manhaj penulisan sendiri! Saya masih mencari!

Wassalam.

Ini sekadar mukadimah untuk permulaan kembali kembara saya dalam penulisan. =)

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut