05 January 2011

Drama HANI.




ummu hani, watak utama Hani.
Ada banyak sebab yang menyebabkan saya suka menonton sesebuah drama. Salah satunya sebab penulis skrip itu merupakan  seorang yang saya ikuti tulisan mereka. Seperti bias namun saya suka begitu. Jika mahu membeli buku juga saya gemar memilih buku yang saya ikuti perkembangan penulisnya.



Drama HANI ini ditulis oleh Saudara Zabidi Mohamed yang mengangkat tulisan al-Quran Braille sebagai salah satu intinya. Ceritanya memang ada cinta remaja namun dosnya tidaklah sampai menjadi inti cerita. Tidaklah sampai ada cinta tiga segi yang aku suka dia, dia suka abang aku, abang aku minat adik dia..



Boleh dikatakan ia sebagai cerita masayarakat yang pada saya lebih enak ditonton. Tidak banyak konflik yang menyesakkan jiwa. Bermula dengan cerita budak seorang dan berakhir dia menjadi seorang hafizah...



Oh, kita perlu lari sekejap setelah hari-hari kita menonton cerita hantu. haha. (oh, saya suka mengelak cerita hantu menjadi bahan tontonan. Seperti mengajar diri menjadi penakut. huhu)



Apa yang menarik, ada ulasan tentang buku bercinta sampai ke Syurga (buku ini saya belum baca) yang ditulis oleh Ustaz Hasrizal Jamil. Boleh baca komen beliau di sini  



Saya menonton beberapa kali tidak dapat mengikut setiap minggu. Drama ini boleh ditonton pada setiap selasa jam 9.00 malam-10.00 malam di TV 3.



Sekian, saya tolong promosi cerita ini. Oh, mereka ada berlakon di Darul Quran Kuala Kubu Baru.



saya tumpang menulis sebelum ke kelas. Nak kongsi juga cerita yang menarik ini! Rugi tak tonton.