Kawan Kawen.



3 Syawal 1432 sekali lagi aku menjejak bumi Baling. Alhamdulillah, walau setahun sekali seakan menjadi rutin pula aku turun ke Baling pada musim perayaan. :)

Memenuhi undangan jemputan majlis menyambut menantu teman bernama Rokiah di Ketemba Kememeh.
Sempat juga bertemu Saadiah di Baling sebelum aku mengangkutnya bersama-sama ke Ketemba Kememeh.

Pusing-pusing mencari hadiah akhirnya ketemu selepas beberapa jam.. Haha, jangan marah pengantin dengan hadiah yang diberi. =)

Sampai di Pekan Baling hampir jam satu tengahari.
Pusing-pusing pekan-balut hadiah-Solat Zohor... akhirnya jam menunjukkan jam 3.30 petang.
Tunggu bas hampir setengah jam.
Hampir jam lima barulah sampai di rumah kenduri.
Makan-masuk bilik pengantin-borak-borak-tumpang solat-sesi fotografi sebentar-selesai.
Pulang dihantar pengantin hingga ke simpang.. (walaupun bukan jauh untuk berjalan kaki sendiri. :) )

Tunggu bas hingga 6.30 sebelum nampak bas Baling-Kulim.
Hampir jam 8 tiba di Kulim. Bas hanya turunkan aku -seorang penumpang yang sampai ke Kulim- di tepi jalan, bersebelahan Maybank bukannya di stesen bas.
Tidak banyak cerita, aku turun. Jalan terus tanpa pandang kiri kanan.
Alhamdulillah, selamat tiba di stesen bas.
Solat Maghrib.
Minum teh-o-ais-limau..
Tunggu ayah..

Pulang..

Akhirnya hampir separuh hari berjalan hari ini.
Paling lama hanyalah masa menunggu bas...

Moralnya, belajarlah memandu dan miliki kenderaan sendiri, nescaya anda mudah untuk bergerak ke mana-mana sahaja.

Baik, jemari tidak rajin mengetik panjang-panjang..
Alhamdulillah..
Selamatlah majlis di pihak perempuan.
Semoga kalian bahagia hingga akhir usia dan dikurniakan zuriat penyambung keturunan yang soleh solehah. Amin..

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut