Akhirnya Aku akan belajar Nahu. :)

Recovered.

Memang rasa mahu dan tidak ingin ambil Nahu lagi sebab sebenarnya minggu lepas aku langsung tidak ke kelas. Sengaja? Memang aku sengaja untuk tidak ke kelas dengan alasan sepele. Alasan remeh yang aku reka untuk diri aku sendiri dan akhirnya aku takut untuk ke kelas.

Semalam. Ada kisahnya.

Pagi ini aku kuatkan kaki untuk ke kelas. Semalam sudah mesej kak Ema, ustazah Nik Hanan mudah atau tidak lepaskan pelajar untuk drop subjek. Rasa takut untuk masuk ke kelas sebenarnya.

Pagi tadi jerit-jerit buat bising sewaktu melangkah ke kelas. Ganggu orang mahu tidur pula. Memang kaki melangkah dengan debaran.

"Apa ustazah akan kata?"

"Nak cakap apa Khamis tidak kelas?"

Aku jalan juga. Kak Husni kata, walaupun kita kena kata kita boleh. Yakinkan diri baru boleh. Semua ustaz ustazah cakap begitu. Believe! You get it! Dengan izin Allah tentunya.

Namun Allah Maha Tahu. Aku gerakkan juga langkah kaki ke kelas yang pelik itu. IRK ADM LR3, L1 CPD.

Kelas berkunci.

Semua menanti di luar. Aku membatu di sudut luar kelas, semuanya junior. Oh, ada hikmahnya aku masih di level 2. :) Kurang rasa malunya banding sudah level 3 baru ambil nahu 1. haha.

Ustazah datang. Berbicara dengan pelajar lelaki. Aku mendengar...

"Minggu lepas 40 minit saya cari kelas di IRK. Tak jumpa. Saya jumpa sister ni dah pukul 9"

Wah, rupa-rupnya Khamis juga tiada kelas. Saya koyakkan senyum. Hati riang.. Terus terbang semua rasa. Terus batalkan hasrat untuk mengdrop Nahu 1 ini. Ada tiga level. Baru bermula yang 1.

Tidak mengapa, kan?

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut