Friends Forever: Kenali Watak-watak Ini.

Lukisan Zakiah yang oleh pelukis Galeri Ilmu
“Sesungguhnya, kekuatan rohani yang dibina mampu
menjadi penebat segala cabaran, akan mengecas mentol
semangat supaya sentiasa menyala tanpa terpadam walau
sesaat. Hati yang bersih daripada dosa memudahkan minda
menerima ilmu dan pengajaran. Jika obor semangat itu
ada, ketika susah atau senang, dapat kamu harungi dengan
iman dan sabar.” -zakiah, Friends Forever.
Mary Santiago/ Maryam Abdullah.

“Kekayaan harta tidak dapat membeli bahagia.”




Balqis
Zakiah, kesabaran kamu membuatkan aku malu. Malu
dengan kebaikan kamu selama ini. Kamu seperti matahari
yang sentiasa tersenyum walaupun aku selalu membuat
jahat. Kamu tidak berdendam seperti aku. Kini, aku mahu
menjadi sahabatmu
Syazana.
“Kamu sahabat saya, Zakiah. Mata kamu tidak dapat
berbohong. Masih ada kesedihan, cuma kamu kuatkan
diri. Kamu lawan sekuat hati rasa sedih itu. Saya mahu
temankan kamu sampai cuti berakhir. Mak dan ayah saya
sudah izinkan.


Marziah

Mereka lima sahabat yang bertemu di UIAM.
Dapatkah lima akal yang berlainan bersatu?
Bagaimanakah Zakiah berusaha menautkan hati-hati mereka sekamar?
Ia sebuah cerita harian..
Ia sebuah catatan persahabatan..
Silakan membaca.
Dapatkan di Kedai buku berhampiran..

FRIENDS FOREVER, ILA HUSNA.

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut