23 September 2012

lagi-lagi kata dalam diam


diam - diamlah mengatur terus langkah demi langkah tuju sebuah cita.  pada perkara yang telah banyak kamu canangkan dan perikan pada khalayak, pasti ada sisi yang mahu kamu simpan rapi dalam diri. Percayalah, bagaimana terus terangnya seseorang, ada perkara yang tidak dikongsi dengan orang lain. Pendiam mana seseorang, ada ada hal yang diberitahu kepada orang lain.

melawan gergasi dalam diri sendiri. Perlukan kekuatan dan dipinjam semangat nan teguh. Semua orang mahu yang terbaik dan inginkan yang terbaik. Hanya, berubah diri menjadi lebih baik?

 menangis memang boleh menjadi terapi buat diri sendiri. (lama tidak menangis)

 kamu pernah rasa, suatu hari kamu mahu hentikan perkara - perkara yang kamu suka, da kamu hanya duduk menjadi pemerhati daripada jauh. Kamu mengenali orang sedang orang tidak mengenali kamu. Kamu bebas! Tidak terikat apa-apa.

Ada persamaan pada teman-teman penulisan saya: tidak hanya suka menulis, adalah mereka menggemari seni fotografi. Suka berjalan-jalan dan kembara. :)

semakin besar perkara yang kamu dapat, semakin besar pengorbanan yang perlu kamu lakukan. Tidak ada hanya kemanisan mewarnai hidup.

sudah. semakin ke laut andai jemari terus mengetik pada papan kekunci. 

No comments: