[AWAN, LANGIT, BULAN]

Assalamualaikum..


Aku kembali ke situasi lama. Mencoret dalam diari ini menggunakan ganti nama aku. Terasa seperti orang skema apabila menggunakan ganti diri saya... 


Awan, langit, dan bumi.
Sengaja aku menulis tajuknya entrinya begitu.... Sebenarnya aku sendiri ketandusan kata-kata untuk dinukilkan, namun hati seperti meronta-ronta untuk menulis...


Ciptaan Allah adalah anugerah percuma yang Dia berikan untuk aku dan kamu semua. Bukan sekadar untuk dilihat dengan mata kasar namun direnung dan tenung dan muhasabah dengan mata hati. Melihat menggunakan qalbu yang Allah pinjamkan untuk kita. Mensyukuri nikmat alam yang Allah pinjamkan bukan hanya untuk manusia, namun untuk semua makhluk-Nya.



Melihat awan, langit dan bulan...
Spontan aku akan tersenyum sendiri. Jika aku rasa kesunyian, jendela Qamar Lu'luah menjadi sasaran. Memandang langit biru dan awan mampu meredakan rasa gusar. Magisnya ciptaan Allah.. Sesunggunya Dialah yang Maha Mengetahui Hikmah atas setiap kejadian.


Bulan.
Ada orang kata bulan itu sebenarnya hodoh. Aku tidak tahu sebab aku  belum pernah ke bulan. =) Bulan bagi aku amat cantik. Malam ini bulan purnama. Mari kita sama-sama merenung bulan dan ucapkan subhanallah-alhamdulillah-allahuakbar.


Sesungguhnya pada setiap ciptaan Allah ada hikmahnya..


-Boleh dengar lagu Maher Zain, Open Your Eyes dan hayati liriknya... Subhanallah.-


29-3-201005:45p.m
Qamar Lu'luah
=Akhirnya aku dapat menulis satu entri setelah memikirkannya sejak pagi tadi. Alhamdulillah=

sign

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut