halaman 6 daripada 365 halaman 2015

Ada ketikanya kamu akan puas tatkala air mata meluncur turun walaupun kamu tidak pasti sebabnya, Kerana air mata menyapu mata yang kering,. Memberi rasa senang dalam diri. Memberi rasa puas dalam diri.

Demikian yang terjadi semalam. Hari yang tidak produktif. Meeting yang ke laut. Perasaan yang bercampur baur. Diri yang belum serasi dengan masa kerja baharu. Perlukan masa. 2015, makin banyak perubahan yang bakal terlihat.

Kadang aku seakan mahu angkat bendera putih dalam perjuangan ini. Tetapi ada suara hati yang mahu aku meneruskan segala yang telah aku mulakan. Ini keputusan aku. Dengan bekerja aku tidak lagi perlu minta duit dengan orang lain, aku boleh beri pula kepada orang lain. Bukan aku tidak ingin langsung kembali belajar, tetapi belum untuk mas sekarang.

Kasihan orang sekeliling yang terkena tempias seorang gadis yang sedang memberontak. Cuma sekarang aku cuba untuk tidak mengganggu orang lain dengan panggilan untuk meluahkan rasa, mendengar suara mereka, mendengar cerita mereka. Aku cuma diam, biarkan tangisan berhenti sendiri dan akhirnya tidur.

Tidur yang dalam. tidur yang lena.

Syukurlah aku masih bangun hari ini.

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut