Makan Tengahari Dengan Majalah


Aku ni spesis manusia yang tak boleh ada duit dalam tangan, pasti ada benda yang nak dibeli. alkisah semalam tengok di bank duit masih berbaki, apa lagi separuh aku habiskan untuk membeli majalah. Sudah menjadi tabiat pula walaupun kadang-kadang majalah tersebut bukan aku baca daripada kulit ke kulit.

Aku tak suka beli surat khabar sekarang. Boleh didapatkan secara percuma di perpustakaan, boleh baca duit tak keluar, bukankah sekarang zaman berjimat. Nak senang lagi baca di internet. Jimat kertas. Bukankah harga kertas meningkat. Jadi kita kena jimatkan belanja untuk ini. hehe,

Boleh kenyang sebenarnya makan tengahari dengan majalah. Nak tahu bagaimana? Beli majalah yang ada resipi makanan yang sedap-sedap. Bila rasa lapar tengok berulang kali, sehingga rasa puas. Minum air pun dah cukup. Pasti kenyang. Nak tahu cubalah sekali. Jimat duit. haha.

Kalau kalian yang tahu, sekarang negara kita sangat aman. Hehe, ini kaut marut je ni. Bukankah kerajaan yang kita sayangi berjanji kerajaan yang selamat, aman dan mamur. Sekarang kita nikmatilah sepuasnya kemakmuran ini.

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut