Jangan Cemburu!!!

Assalamualaikum... RAFEST akhirnya melabuhkan tirai...

dan aku menghabiskan duit dalam poket.... Macam biasa, aku spesis pantang tengok buku yang kau suka, pasti nak sambar... alkisahnya aku berjaya menyambar 5 buah buku + sebuah aku beli di Seremban... Melayanglah RM100 yang kakak aku masukkan dalam bank.. HAha, jangan pula diceritakan, nanti kewangan aku disekat, merana...

Sejak hari pertama, aku merayap di ekdai buku, nak beli, poket ha,pir kosong.. Sabar... Hari kedua, aku sebuah... dan hari terakhir... Dapatlah empat buah yang lain... Tak kisahlah berhabis, dah memang hobi... Bukan itu nak aku ceritakan...

Petang Ahad, hari terakhir... Aku lapankan masa melawat lagi gerai RAFEST... Nak tahu apa aku nampak??? KAK SURAYA.... HAhaha, tangan aku terus terketar, lutut bergoyang, macam orang nampak buah hati... Almaklumlah penulis yang aku minat, aku pula spesisi sombong nak tegur orang. Ingatnya tengok dari jauh pun cukuplah.. Tapi tak puas hati!!!

"Sarah, nak pinjam duit."

Itu keputusan aku, buat-buat nak beli buku, tapi memang aku ambil satu, semata-mata nakkan tandatanan KAk Su, aku macam biasa buat cam tak pernah jumpa, tapi jantung berdegup macam nak peluk KAk Su, hahaha...

Lepas beli, ambil tandatangan, bersalam, aku ke gerai lain. Punyalah teuja, semua yang aku jumpa aku tayangkan buku tu, alahai, riaknya... Macam dia seorang kenal Kak Su...

Sampai di gerai Galeri Ilmu, Kak Su hampiri.

"Macam pernah jumpa.''

''Ya, waktu pelancaran buku Aidil Khalid.''

''Yaya, patut macam pernah tenok.''

Alahai, kuatnya ingatan Kak Su.. Cam lagi muka sombong aku ni... Alhamdulillh... Tapi aku memang gembira sangat petang semalam. Itu sebenarnya yang aku nak beritahu, hahaha...

Nak ke kelas pelak... belajar balaghah, peningkan ota denan CCT dan dengar orang cakap Arab dalam istima'.

Wassalam, nanti aku coretkan lagi...

Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut