CATATAN 30 OGOS


 Assalamualaikum...


Nampaknya sehari dua ni banyak peristiwa yang berlaku di sekeliling kita...

Esok dah nak sambut merdeka... yang ke-51... Merdekakah kita sebenarnya? Kemerdekaan kita bermakna jika kita berjaya melempiaskan hasutan syaitan dalam diri kita... Tentu merdeka tahun ini amat bermakna jika berjaya memasuki madrasah Ramadan dengan hati yang bersih..

Esok juga tengok anak bulan..Minta-minta lusa puasa... maknanya malam esok tarawih pertama kita untuk 1429H.. Bersediakah diri menempuh madrasah ramadan... atau bahasa orang sekarang bole dikatakan sebagai akademi Ramadan... Hdirnya setahun sekali... Namun yang istimewa, kita semu muslim menyertainya... Hadiahnya amat lumayan. ALLAH menyediakan ganjaran yang amat lumayan... Kita tak dapat bayangkan. Menanti setiap peserta yang berjaya melaluinya dengan jaya.

Semalam ada perbentangan beanjawan 2009.. Aku tak sempat mengikutinya, namun ada juga aku belek- belek beberap laman berita... Hm, apa-apa pun sebagai pelajar aku tak mersakan kesannya sangat, namun cubalah kita terima seadanya. Kena juga ucap terima kasih walaupun mungkin ada di sebaliknya belanjawan seperti itu.,..

*Semalam juga ada ceramah AUKU... di UIAM Gombak.. Aku sempat juga mengikutinya walaupun bukan daripada mula... Alhamdulillah, memang panas... memang bagus... Ini menunjukkan mahasiswa belum mati sebenarnya...


Comments

Popular posts from this blog

Aku, Dia, Beliau dan Soalan-soalan

Jom Belajar Nusus

Cerpen: Kembali Bertaut