14 February 2009

...CATATAN BUDAK PSIKO


Musolla blok A menerima kunjungan aku saban hari minggu ini. Entahlah, suka benar aku melepak di sini. Masjid Putra Nilai yang tersergam di depan mata, langit membiru dan dapat merenung matahari yang akan terbenam. Tambahan, di bilik, maintenance masih melakukan kerja-kerja membaikpulih.

Minggu yang sangat membahagiakan.
Minggu yang sangat lapang,
minggu yang mengajar aku erti sabar dan kuat,
Minggu di mana aku mengenal erti sahabat.
Hehe, tak boleh takut nak susahkan sahabat sendiri.

Kena lawan rasa psiko dalam diri. Percaya tak kalau aku cakap aku seorang psiko. Tapi dalam proses penyembuhan.. Apa ubatnya???

Entri ini aku tak tahu nak masukkan kat mana. Aku nak merapu sahaja. Menulis ikut tangan aku. Kagum melihat sahabat-sahabat aku berkhutbah. Mantap, boleh ganti penceramah sekarang. Aku kagum dengan sahabat-sahabat, dengan semua orang di sekeliling aku, pandai survive hidup. Aku tk pandi ke??? Tiada jawapannya di sini.

kenapa aku kata aku psiko? Kerana aku tak mampu mengawal bisikan yang hadir dalam diri aku. Sebabnya aku tak suka berkongsi dengan orang lain.

Dan sehari dua ini, aku luahkan pada seseorang yang sudi mendengar. Dan alhamdulillah, rasa psiko tu dah kurang dan aku makin sembuh. Lihat pada luaran memang tak nampak, sebab itu dalam diri aku.

Aku tak mengawal otak aku untuk menjadi manusia normal.

Nak tahu, itu sebahagian protes dalam diri aku yang aku nak lahirkan... hahaha, lihatlah blog budak psiko ini, bagaimana dia menulis, itulah yang dia rasa sebenarnya... Ada tulisan yang brselindung di balik tipuan semata. hahaha.

Orang di sekeliling aku suka cakap
tak boleh buat
tak study
tak pandai
hakikatnya
bila periksa dapat markah tinggi
mantap ah....
tak nak komen lagi.

banyak pula aku merapu, lihatlh entri-entri selepas ini tentang perjalanan seorang budak psiko yang sedang berubat...

Aku tulis apa aku rasa. Ini blog aku. Jadi aku berhak untuk bercakap apa aku nak.... Hahaha, tulisan daripada budak psiko...


No comments: