12 November 2013

Tentang Beberapa Perkara

Berebut-rebut kata-kata mahu ditekan jemari bersepuluh setelah separuh bulan tidak menyentuh Asus ini.. Walau tidak semua dapat aku lemparkan melalui kata-kata, biarka sejenak jemari tetap mengetik satu demi satu kata-kata untuk diri sendiri. Oh, gadis sunyi ini masih memilih untuk bercerita tentang diri walaupun dinaihat berkali-kali untuk tidak menulis tentang diri sendiri.



i
Petang sebelum gadis itu pulang ke kampung. Pagi yang indah, petang bermata merah. Hanya serbaris kata yang mengundang tangisan di tandas pejabat. Ah, sekeras mana hati gadis, ada saat walaupun dicuit sedikit luruhlah mutiara jernih di dua pipinya. Tangisan yang tidak mampu ditahan-tahan. Dan dia membiarkan... Petang itu jadi sepi dan sunyi.. untuk gadis itu. Dia dia membatu, keras di meja.

Oh, ada benda yang orang lain mampu ada dan kita tidak mampu miliki. Keperluan bagi seseorang kehendak bagi si gadis. Ringan sekali mahu menaipkan peristiwa itu, namun biarkanlah angin yang menerbangkannya jauh-jauh daripada ingatan.

ii
Minggu ini kawan-kawan akan graduasi. Dapatkah aku tahankan diri untuk tidak menangis lagi? Kuatkah aku yang kononnya mahu ke UIA melihat mereka graduasi. Ya, ini pilihan hati. Tetapi kuatkah hati? Hoyeh! Aku mampu hadapinya. Senyum. :D

iii
18 Muharam, angka berinjak...

iv
Aku selalu lari. Entah mengapa, aku terasa semacam mahu larikan diri dan duduk di satu sudut sunyi yang hanya ada aku dan diri. Terperosok di satu sudut untuk aku perhatikan diri. Namun aku mesti berdiri. Dalam dunia ini,  aku masih terfikir apa yang aku sumbangkan. Ya, aku bahagia! Bahagia dengan kerjaya yang aku miliki.

vi
Sambung belaajar. Setiap hari tidak terlepas aku memikirkannya. :( ASWARA. Atau ke mana akan aku langkahkan kaki sebenarnya.... Ada saat aku mahu berhenti memikirkannya namun aku tahu aku tidak boleh berada di sini lama-lama, sebab aku bukan sesiapa. Aku singgah mencari pengalama dan memenuhi kecintaan... Sampai masa aku akan pergi..

121113
Kamar Cinta IH

No comments: