03 January 2012

Senyum Selamanya

Nikmat apakah yang mahu kamu dustakan?
"nti muktamad dgn pilihan nti ni?.."


"Ya setelah beberapa bulan memikir.. Ini keputusan yang diambil... Muktamad!"


Maafkan Aku...

Menyelak ceritera lama dua tahun dahulu, ada rindu menggamit hati. Aku perlu meneruskan semua yang telah aku mulai tanpa memandang belakang. Hari depan menanti untuk aku lalui walau apa sekalipun cerita pernah terjadi kepada diri. Allah sudah memberikan aku yang terbaik, perjalanan yang baik. Hanya diri belum mampu menilai semua kebaikan yang terbentang depan mata.

Mengapa harus sesal?
Mengapa terus berendam air mata?


Yakin dan percaya suratan kehidupan dan cerita yang terjadi bersamanya ribuan hikmah yang menanti untuk dipetik. Diri, carilah hikmah itu walau saat menghadapinya penuh air mata. Lupakanlah! Melupakan tidak semesti hilang semua cerita daripada ingatan. 


[kesat mata]


Friends Forever yang akhirnya menjadi nyata bermula dengan sebuah mimpi pada 2006. Aku nukilkan dalam diari tempat meluah rasa yang aku ingin miliki novel sendiri. Melihat orang lain punya buku, masakan aku tidak boleh! Walaupun ia hanya sebuah novel awal remaja, semoga ada dana buat diriku... Saat memegang buku pertama ini yang terbayang di mata insan-insan yang banyak berjasa pada diri.


Terima kasih Allah menemukan aku ramai manusia yang baik hatinya...


Allah sudah atur dan berikan yang terbaik!
Semoga 2012 membawa cerita yang lebih gemilang walaupun debarannya melebihi tahun lepas. Sesuatu sedang menanti untuk jadi nyata. Aku bersedia!


Kepada teman-teman


Bunga kembali mekar,
Bulan tersenyum senantiasa,
Mentari terang memancar,
Apa lagi yang kamu mahukan?
Bahagia di depan mata,
kecap sebelum ia lepas.

No comments: