02 January 2012

Gelas Kosong.




***
 Begitu senang saya menulis itu ini walaupun dunia realiti saya banyak kali tersasar... Mungkin tulisan yang ditulis itu menjadi batu yang menghentak kepala ketika saya memerlukan. Kata-kata itu senjata. Kata-kata seperti pisau...

Ya, jika digunakan untuk kebaikan, ia jadi baik.
Jika digunakan untuk memfitnah, maka jawapannya...

Diam lebih baik daripada menulis sesuatu yang tidak beri manfaat, Namun entah mengapa diam membuatkan saya tidak senang duduk dengan tidak menulis.. Biar ia hanya tulisan tentang aktiviti harian, selesai menulis, barulah perasaan itu kembali tenang.

Mengenali saya di dunia nyata berbeza mengenali saya dalam tulisan. Saya sering kematian kata, kala dalam ramai dan lebih gemar melihat di sisi..

2012... Sudah 23 tahun saya.. Ya, mengikut tahu Islam sudah lebih sebulan saya berusia 23 tahun.. Sudah tua... 23 tahun dengan perangai kebudak-budakan saya tdidak terasa yang diri makin matang..

Bezanya.. sekarang buku saya sudah diterbitkan.. Alhamdulillah. Saya bersyukur sangat setelah lama menanti saat ini, Saya tidak menyimpan cita-cita tinggi dengan terbitnya buku ini, hanya berharap ia jadi saham buat diri saya dan mak..

 ...entri kosong!!!

No comments: