08 July 2011

Sahabatku, Aku Rindu Kalian

Tempat:ITD
Masa: 4.47p.m
Tarikh: 8 Julai 2011
kata Lu'luah: Tiada yang menarik tentang tugas hari ini. tiada entri mengenainya.

Alhamdulillah.

Sesungguhnya Allah memberikan kemudahan setelah hatiku dijentik dengan berita yang datang ketika baru usai peperiksaan akhir semester 3 2010/2011. Masih ingat ketika itu air mata yang berjuraian jatuh dan hati yang seakan sukar untuk menerima khabar yang didengar. Tiga hari juga aku berkurung dalam bilik dan sering merenung luar jendela dengan mata yang basah dengan air mata. Percayalah, bersama berita duka adanya khabar gembira. Allah tidak akan terus membiarkan kita berada dalam kedukaan yang dalam dan sengsara. Hanya manusia itu sesungguhnya perlu merasa susah supaya ketika senang ia ingat bahawa suatu ketika dia pernah melalui kesusahan.

Ia nikmat yang tidak Allah berikan kepada semua hamba.

Setiap hamba Allah berikan ujian yang berbeza.

Teringat aku akan kata-kata sahabatku...

"Ini ujian untuk Jamilah."

Allah. Kadang seakan diri yang terlupa bahawa ada ketika diri tidak boleh dibiarkan terlalu asyik dengan kesenangan. Biar ketika susah kita tahu di manakah sahabat, di manakah teman, siapakah sahabat...

Terima kasih ya Allah memberikan semua sahabat yang baik dan berusaha menguatkan diriku ketika aku hampir jatuh tenggelam.
Terima kasih ya Allah mengurniakan aku sahabat yang sudi memberikan nasihat supata aku berubah. Aku langsung tidak menganggap ia satu bebelan atau leteran.. Ia suatu yang sangat berguna untuk aku.. Terima kasih sahabat... Sesungguhnya aku amat menyenanginya kerana hati ini makin keras bila tidak disimbah nasihat.

Di mana akan aku cari ganti sahabat yang selalu bersama-samaku ketika susah. Mereka menjadi mangsa ketika perasaan ini diserang garuda atau ditimpa ribut yang datang tidak tentu masa. Mereka melihat aku menangis, ketawa... sedang aku tidak tahu banyak perkara mengenai mereka... Kejamkah aku sebagai sahabat?

Ya Allah.. Lindungilah sahabat-sahabatku walau di mana mereka...

Aku sayangkan kalian kerana Allah...

No comments: