29 March 2011

1. melepaskan buih kecewa.






Dalam kehidupan ini tidak semua perkara mampu untuk kita hadapi dan ada ketikanya ia mengambil masa yang sangat panjang untuk menerima perubahan yang berlaku. Mungkin ia berlaku secara drastik hingga menyebabkan seluruh jasad tersentak dan mengambil masa untuk bergerak.


Untuk permulaan baru ini biarlah aku mulakan dengan sesuatu yang bersifat positif. Buang semua fikiran positif yang berada dalam diri dan bergerak. BERANI .

Allah, terima kasih menghadirkan seorang insan-insan yang membuatkan aku tersedar. Mungkin belum sepenuhnya sedar namun sedikit terjaga daripada lena. Sedikit-sedikit bangun, semoga ia tidak jatuh semula. Seorang insan yang membuatkan aku teringat apakah sebenarnya tujuan aku dihantar di sini dan seorang lagi insan yang membuatkan aku teringat pada wajah seseorang yang jauh di mata. Seseorang yang membesarkan aku. Sesungguhnya itu saat yang pasti tidak akan aku lupa.

Cukuplah sebagai permulaan kisah baru manuskrip bawah meja. Ianya memang hanya contengan biasa. Sekadar memuaskan sebuah rasa.

No comments: