24 February 2011

..ish.. tak payah bacalah!

Gambar hiasan!

Malam ini aku mahu menconteng...

petang tadi hujan yang sangat lebat setelah paginya panas membakar diri. Hujan yang disertai guruh dan kilat sabung menyabung. Aku yang berada di dalam bilik hanya berdiam diri dalam gelap. Jarang hujan lebat begitu.

Alhamdulillah.

Allah mahu menyuburkan kembali tanaman yang mula kering dan membasahkan rumput yang perlukan air untuk subur.

Alam dan manusia itu saling memerlukan. Manusia juga seperti sebuah jasad yang memerlukan antara satu sama lain. Itulah gunanya sahabat. Kerana itulah kita tidak boleh hidup bersendirian.

Kerana kita manusia yang perlukan orang lain untuk sempurnakan apa yang kita kurang.

Aku percaya minggu-minggu ini merupakan minggu yang sibuk bagi sesiapa sahaja. Beruntung dan bersyukurlah menjadi orang sibuk kerana dalam dunia nyata kelak itulah yang menjadi pengalaman yang sangat berharga dan rugilah mereka yang hanya tahu melayan diri sendiri.. (opss, merapu sudah..)

Benar! 

Jalan yang payah itulah membawa kepada sebuah kebahagiaan dan kadang jalan yang mudah membinasakan.

***

Untuk kamu, kamu dan kamu, sesungguhnya manisnya sebuah pertemuan semoga bukan aku rasakan ia setelah terjadi sebuah perpisahan. Perpisahan walau dengan apa cara sekalipun. Perpisahan yang tidak dapat dinafikan. 
Beruntung sebenarnya Allah temukan saya dengan manusia yang banyak aku belajar daripada mereka walaupun tidak banyak yang aku aplikasi dan amal. Sekurangnya saya belajar benda baru daripada kalian.

Saya belajar makna memberi.

Saya cuba untuk memahami.
Saya selami apa itu sahabat..

Semoga...
Semoga perpisahan itu lambat hadirnya.
AMin...

Selamatkan kami dalam iman dan kasih sayang-Mu ALlah..

Sudah.
Berhenti aku merapu untuk malam ini. ENtah apa yang aku tulis aku pun tak faham tapi aku nak tulis juga apa yang aku mahu kata. Ini pun setelah dua tiga kali padam.

Baik, nanti dan nanti aku sambung menconteng.



No comments: