06 December 2010

[Diam Seketika dan Layan.]

Usah di salahkan takdir yang melanda

Renung kembali sejarah silam

Dengan membiarkan ku sendiri

Ku terumbang ambing mengenal diri




Mujurlah Allah itu mengasihi

Aku diberi arah petunjuk

Berlindung dengan Allah

Menerus kehidupan

Ku mengenal makna

Dosa dan pahala




Dengan kehendakNya

Kau datang semula menghampiriku

Dan aku terpaku

Hingga ku hilang tiap bicara
Bukan ku menjauhi

Tetapi amat sukar sekali

Bila kenang kembali

Aku disisih dan dibuang ke tepi

Malah aku tidak dipeduli



Allah Maha Mengetahui

Yang ada dihati

Biar Dia menentukannya






Usah disalahkan takdir yang melanda

Renung kembali sejarah silam

Ku redha dan sedia. terima

Yang tertulis dalam kehendakNya



Lagu: Syah Inteam & Salleh Brothers

Lirik: Lukman S

Susunan muzik: Along Exist 


***
"redha" nyanyian ini punya makna dalam kehidupan saya. Entahlah, saya suka benar pada lirik lagu ini terutamanya dilayan ketika saya sedang terkenangkan sesuatu dan dalam situasi 'otak senget'. Maka, saya berulang-ulang kali membiarkan lagu ini terpasang mengisi telinga. 
Dahulu, lagu inilah yang menghiasi blog untuk beberapa ketika sebelum saya memadamnya kerana mengganggu. Namun lagu ini tetap lekat dalam hati..


Liriknya membuatkan saya sedar kembali yang apa yang saya lalui kecil cuma berbanding orang lain. apa perlu saya terus dan terus bersedih sedang apa yang Allah beri itu semuanya nikmat.


=]


Senyum!


Alhamdulillah.


p/s: gambar bayi-bayi comel itu sekadar hiasan. Langsung tiada kaitan dengan tajuk.


wassalam.


layan redha, pujuk diri,
11.17p.m/6.12.2010




No comments: