09 November 2010

MENTARI MERAH DI UFUK TIMUR!

Matahari tetap muncul! Selagi terbitnya bukan di barat. Lokasi: IIUM

Biru yang menenangkan jiwa resah! Lokasi: Kampung.

Allah yang Mencipta Segala-galanya. Allahuahad! Lokasi: Kampung.

Biru + Hijau. Lokasi: UIAM

Jangan jadikan hidup seperti pohon tanpa daun. Lokasi: Kampung

Mentari bawa harapan.

Biru + putih. Lokasi: Kampung.

Di celahan pohon, mentari mencelah. Lokasi: IIUM

Walau mendung, masih ada cahaya. Lokasi: IIUM

Aku suka pandang awan. Lokasi: IIUM

Gunung itu pasak bumi. Lokasi: IIUM

Dulu, bila pandang awan, aku akan tengok apa bentuknya. Subhanallah! Lokasi: IIUM

Mendung membawa hujan. Lokasi: IIUM

Sukakan awan! Lokasi: IIUM

Purnama muncul lagi. Lokasi: IIUM

Langit yang gelap bukan selamanya. Lokasi: IIUM
Aku suka melihat awan. Rasa tenang sangat. Apabila ada kamera, aku suka menghalakannya ke awan dan menangkap gambar sesuka hati. Apabila bosan, gambar-gambar itulah yang ditatap/

Apabila lihat ciptaan Allah, tidak akan rasa bosan sebagaimana kita melihat sesuatu yang dibuat manusia..

Okey, aku tiada idea untuk menulis. Maaf.. Hanya gambar.

=)

No comments: