26 October 2010

SELASA YANG TIDAK SELESA

Berulang kali menaip, namun akhirnya aku padam. Hari ini hari terakhir kelas untuk semester ini. Sepatutnya aku bersemangat untuk ke kelas. Namun ketahuilah sesungguhnya sangat berat rasa ini. Sungguh keras kaki mahu melangkah ke kelas. Hanya mahu duduk depan laptop atau tidur. 

Aku mencuba dan terus melawan perasaan yang hadir itu. Namun sesungguhnya ia belum mahu menjauhi diri ini. Terus mengasak hingga aku tersepit. Membuatkan aku lemas. Ya Allah...

Aku tahu dan sedar ia hanya sebuah permainan dalam diri. Beratus kali aku menghalau ia pergi, beribu kali ia makin kerap mendatangi diri. Lemas. Sesak. Jatuh. Diam. 

Aku tahu aku kena bangkit. Bukan terus terjelepok dalam sebuah kesedihan. 

Kala ini aku mahu menangis. Namun tiada air mata yuang mahu keluar. Aku mahu bebaskan diri daripada perasaan yang mengekang itu. Dalam perasaan itu. Aku mahu lupakan semuanya. Aku mahu lari daripada perasaan itu..

Sahabat, doakan aku dapat keluar daripada kegelapan itu. 

Setiap kita diuji dengan ujian yang berbeza. "Allah tidak uji kita dengan sesuatu yang kita tidak mampu." Aku mahu terus dan memujuk diri ini untuk meneruskan langkah walaupun tempang. Aku mahu bangun, sahabat! Aku tidak rela berada dalam lohong gelap itu! Aku mahu menjadi seorang "JAMILAH".

Perasaan itu! Menjauhlah daripada jasad ini! Aku tidak rela kau terus berada dalam diri. Pergilah! Sesungguhnya aku dihadirkan ke dunia dengan tujuan.

Perasaan itu, jangan dekati aku lagi!!!!!

Monolog hatiku,
26-10-2010
1045
Qamar Cinta 1-1

2 comments:

ainul said...

chaiyok2...chaiyok2....

lama tak jumpa jamilah...nyembang2..hehe

Jamilah said...

AINUL,

rindu dengan Ainul...