25 October 2010

Minggu Terakhri

 Esok kelas terakhir untuk semester ini. Selang sehari kemudiannya bermula peperiksaan akhir untuk semester ini. Aku tidak bersedia. Hanya itu yang mahu aku tuliskan. Aku bukannya seorang yang suka peperiksaan lebih-lebih lagi ianya soalan objektif yang mana saya tidak bebas merapu.

Saya suka soalan berbentuk esei sebab saya boleh melontarkna pendapat saya. Walaupun kadang saya tidak tahu jawapan, saya akan menulis apa yang terilham dalam diri saya. Apa yang muncul di benak akan saya lontarkan sebagai jawapan.

Saya tidak suka peperiksaan.

Namun setelah belajar selama satu semester inilah rutin yang akan dilalui. Selalunya minggu peperiksaan akan menjadi minggu yang pelik. Hobi pelik muncul. Minat menulis muncul. Idea mencurah untuk menconteng dan membina impian. Rasa nak tembusi pasaran dengan menghantar karya.. Ini dugaan ketika minggu peperiksaan..

Yang pasti, selamat menyambut minggu peperiksaan bagi yang melaluinya. Saya tidak sabar mahu menghabiskannya. Mujur 10 November sudah tamat. Saya tidak tahan mahu menanti lama-lama. Bukan tidak sabar mahu pulang ke kampung tetapi tidak sabar mahu menyelesaikan semester ini walau bagaimana sekalipun keputusannya. Aku sedia menerima apa sahaja.

Dalam minggu ini kena jaga diri. Perasaan akan jadi sensitif dan mudah emosi. Namun doakan aku tidak. Perasaan itu sudah terusir pergi aku aku doakan ia tidak kembali.

titik.

contengan sebelum Zuhur,
25-10-10@1:43p.m
Qamar Cinta 1-1

Nota Kecil Hujung Entri: Mencari senyuman. Memberi senyuma. Menerima senyuman. Aku rindu suara seseorang, diri seseorang. Sangat rindu dia yang lama,

4 comments:

Da said...

jamilah rindu kt sape?
senyuman sape? mai nk suh dia senyum....
^_^

Jamilah said...

Da,

rindu kat dot. dot. dot. hihi...

suruhlah dia kembali senyum. haha. =)

khadijah said...

Selamat menempuh peperiksaan. Semoga Allah permudahkan segala urusanmu..

Jamilah said...

khadijah,

Terima kasih Kak Su.