16 October 2010

Kamu Dapat Apa Kamu Beri...

Petang yang cerah tidak memberikan aku mood yang baik untuk mencoret manuskrip hari ini. Jari jadi keras tiba-tiba. Maka, aku hanya mengikut rentaknya berbicara.


Kelas Leadership berakhir sudah. Alhamdulillah kerana sudah selesai untuk subjek itu. Sesungguhnya aku hanya bercakap  dalam tempoh 10 saat mungkin tanpa mencelah mana-mana. Dan akulah sang kayu dalam group 28 (Group 1).


Dalam group itu memperkenalkan aku dengan rakan-rakan baru yang dedikasi, baik, cheerful... Aku tak pandai nak memasukkan diri dalam situasi itu... Akhirnya hanya memilih menjadi kayu mati. memerhati. Haha. sangat teruk.


Ahli leadership.
-Marjan
-Fida Rosli
-Zulaikha
-Nor Zulaika
-Diana
-Wani
-Kak Ema
-Rokiah
-Salman
-Zhafri.
-Aku (Jamilah)


Merekalah yang menyudahkan semua kerja. Fida, Marjan, Wani, Kaka, Diana bertungkus lumus menyiapkan proposal untuk dihantar. Aku langsung tidak menyampuk. Hadir perbincangan dan kelas leadership seolah-olah hanya sebagai syarat aku mengambil leadership kali ini.


Sesungguhnya mungkin benar aku perlu tinggal dalam gua dan bersendiri. Haha. Barulah aku tahu membuat kerja aku. 


Apa pun, group leadership ni best sangat walaupun aku tak reti nak cope dengan ahli-ahlinya. Aku memerhati kerja mereka yang sangat ringan tulang. Sanggup buat untuk selesaikan kerja... 


Aku simpulkan...
Aku dapat apa yang aku mahu. AKu yang memilih untuk begitu, maka itulah yang aku dapat. 


=)


1747
Qamar Cinta 1-1, iium.

Nota Kecil Hujung Entri: Belajarlah untuk bersosial!

No comments: