09 September 2010

...Bila Aku Kata Aku Dah Bosan...

 Ini entri contangan malam raya.. Betul-betul tak tahu nak buat apa.. Jadi aku melepak di sini sahaja.. kalau zaman kanak-kanak dulu, sekarang mungkin sedang berada di dapur, atau di luar luar.. atau sudah lena... Malangnya tahun ini sememangnya raya yang terasa hambar..

Benarlah mereka yang mengisi Ramadhan dengan pengisian sebenar akan merasakan nikmatnya 1 Syawal. Sedangkan diri ini, entah apalah yang sudah aku lakukan dengan ramadhan. Jujur, pengisian yang sangat kurang... Seperti bulan-bulan lain, hanya tidak makan dan minum di siang hari...

Aku baru selesai membaca contengan Jalanan oleh Hlovate yang mengisahkan kisah pemuda yang mencari erti diri dalam bulabn Ramadhan. memang terasa zuuq, terpukul dengan diri sendirilah kalau baca.. aku syorkan kalian baca cerita-cerita Hlovate yang dekat dengan kita yang remaja ni..

Malam raya berkurung dalam bilik sahaja. Esok pun belum tentu akan berjalan mana-mana, mungkin hanya terperap dalam rumah. Tetapi kami -Geng Bilik Bacaan- rancang nak jumpa.. Semoga dapatlah.. Rindu benar dengan mereka-mereka yang comel itu.. Tidak kisahlah aku yang kena turun Baling.. Kangen bangat sih...

Hm, tajuk entri malam ni memang tak boleh blah sebab aku memang berada dalam situasi bosan, makin aku tulis bosan, makin banyak pula kata-kata yang aku rapukan di sini.. Nasiblah jika ada yang membaca..

Okey, dah tamat aku merepek di sini..

Salam..

=)

Nota Kecil Hujung Entri: Raya? Hm.. Tahun ni dah kurang bunyi mercun dan meriam yang didengar dari rumah.. Semua dah makin dewasa kot..

No comments: