16 August 2010

Tetamu Istimewa

Masa Kejadian: 11pagi-1 tengahari
Lokasi berlakunya perkara ini: CAC dan Dalam Diri Jamilah
Perasaan: Wah, seronoknya!

Pagi ini terasa malas untuk bergerak ke mana-mana. Surah An-Naba' tidak sempurna dihafal sedangkan petang ini perlu menulis surah ini.. Hm.. Tangan masih pada kekunci laptop... Layan!

Pukul 11 lebih kurang, ada panggilan masuk. Opss.. Kak Dayah MPR. Tidak pernah pula dia menelefon aku. Katanya ada di UIAM. Maka kami bolehlah kalau nak jumpa.. Rindunya aku dengna dia.. Dengan semua keluarga MPR 2007 walaupun ramai yang aku tak berhubung dengan mereka... Seminggu bersama sehayat terasa..

ALhamdulillah..

Alkisahnya aku ambil masa yang panjang untuk cari Kak Dayah. Dari Azman Hashim Complex hingga ke CAC barulah jumpa.. Nasib baik, ada juga jodoh aku dengan kak Dayah hari ini. Alhamdulillah...

Kak Dayah dengan Kak Fas dan Kak Di. Aku tak kenal pun, rakan UITM dia. Kami jalan-jakan di sekitar masjid sebentar kerana kebetulan mereka mahu menjemput seseorang untuk ke UITM.

Adam nama lelaki ini. Beliau memeluk Islam dan perbelanjaan tersekat. Jadi beliau menulis buku sebagai satu cara mencari wang.. Oh, rupanya aku pernah terserempak dengan dia di Cafe HS.. Bukannya student UIAM namun meminta Kak Dayah dan kawannya menunggu di sini. Bagus juga, aku bolehlah bertemu dengan Kak Dayah setelah kali terakhir bertemu di Book Fair tahun lepas.. =)

Kak Dayah. Tarikh lahirnya 21-8-1988... Hari Sabtu ni dah kot... Hm..

Seronok sangat Allah pertemukan kami. Bawa je kamera tapi tak tertangkap sekeping pun gambar...

Alhamdulillah, syukur ya Allah..

titik.

No comments: