02 July 2010

Tersalah Ingat

Ada ketikanya jika kita ingat sesuatu dan menanti hari terjadinya perkara yang kita suka, kita akan menanti dan mmebuat persediaan. Samalah dengan Ikrimah yang menyangkakan hari ini hari lahir kawannya. Maka, setelah solat Maghrib, Ikrimah terus menghantar sms kepada sahabatnya. Siap bersedia untuk membuat kejutan dengan menghantar e-card.

Tiba-tiba..

"Eh, Ikrimah, tarikh hari lahir aku 30hb bukannya 3 hb..."

Membaca mesej yang diterimanya, dia hanya tersenyum sendiri. Mujur sahaja dia belum menghantar e-card yang sudah siap ditulis itu..

***

Hm, kadang-kadang aku sangkakan benda yang aku buat betul aku berpegang dengan benda tu. Rasa macam nak genggam dan tak lepas-lepas. Tup-tup, sangkaan aku selama ini salah. Dan aku meletakkan sesuatu bukan pada tempatnya.

Dalam hidup ini, kita boleh suka bersendiri. Masuklah dalam komuniti kamu supaya kamu sedar yang banyak kerja yang kamu perlu lakukan selain duduk sahaja + tidur + rehat dan mengeluh tak ada kerja nak buat.

Kalau tidak yakin dengan berita tanyakan kepada yang lebih arif supaya kamu tidak salah memberi info kepada orang lain pula..

:)


jamilah kata: Minggu ni minggu last, minggu depan masuk kuliah semula. Dah sedia ke nak tempoh perjalanan baru yang masih panjang ini???

2 comments:

jamilah said...

terry bogart,

terkantoi! hehe.

Cik Cumi said...

hehe...takpe..

yang penting, ingatan tu yang berharga...