26 June 2010

IMPIANA II

Tajuk: Impiana II
Pengarang: ain maisarah

Alhamdulillah, setelah menghabiskan pembacaan Chronicle 301 semester pertama, aku terus melangkah ke novel remaja seterusnya.. Impiana II. Aku berhajat menyudahkan bacaan Impiana II dalam satu malam namun disebabkan membaca sambil kepala sudah terlentuk atas bantal, aku yang terlena. Maka, pagi ini aku menyambung dan menyudahkan bacaan sebelum meneruskan lena sebentar.. Hm...

Setelah membaca Impiana, memang tertanya-tanya juga apakah nasib mereka yang terlibat dengan Syarikat Impiana ini. Nampaknya Ain Maisarah belum mahu menamatkan cerita apabila kini mereka mula mengetahui rahsia di balik syarikat Impiana. Malangnya, hanya ikan bilis yang ditangkap, sedangkan jerung sebenar masih berlegar-legar dalam lautan luas.

Ya, banyak juga ulangan dalam Impiana dalam Impiana II. Namun mungkin ini strategi Ain Maisarah supaya pembaca tidak lupa peristiwa yang terjadi kepada watak-watak..

Fasha sudah pulang dan bertudung.
Nana masuk penjara.
Farah sudah mendapat FaFa yang dikandungnya.
Shasha berusaha menolong rakan-rakannya.

Wah, banyak peristiwa yang terjadi antara mereka semua. Nampaknya selepas ini aku akan mengikuti perkembangan pelajar-pelajar Sekolah Seri Bangsar ini..

Kak ain, walaupun saya sudah tua, saya minta baca buku akak... Terbaiklah!!!

p/s: lepas ni kena cari Impiana III dan tunggu Impiana IV... Walaupun buku kanak-kanak aku suka. Nanti boleh wariskan kepada anak saudara yang sedang membesar.. hihi..

No comments: