07 April 2010

Detektif Indigo Kembali

Tajuk: Detektif Indigo Kembali
Pengarang: Dr Faisal Tehrani

Ketika di Sekolah Kebangsaan Mahang, buku-buku penyiasatan seperti Siri Salma, Siri Tiga Penyiasat dan lain-lain cerita berkisar dunia penyiasatan sering juga menjadi jamuan saya. Seronok membaca bagaimana mereka membongkar kejadian yang terjadi.

Hari ini, saya mahu berkongsi bersama sahabat-sahabat sekalian tentang sebuah buku yang juga berkisar tentang dunia penyiasatan. Istimewanya, novel ini dihasilkan oleh seorang Penulis Muslim dan ceritanya mengangkat kisa masyarakat Muslim.

DETEKTIF INDIGO.


Mereka adalah anak-anak yang dikurniakan kelebihan mempunyai IQ yang tinggi malah ada dalam kalangan mereka mampu menggunakan telepati. Semuanya masih belajar di Akademi Indigo, namun sudah sudah menyelesaikan beberapa kes berprofil tinggi.

Sebelum ini sudah ada novel Faisal Tehrani yang bercerita tentang DETEKTIF INDIGO. Detektif Indigo dan Ikan Fugu, Lukisan dan Jimson (jika tidak silap tajuknya).

Kali ini mereka terlibat untuk membantu polis mencari Setiausaha Agung OIC yang diculik dan pengasas Akademi Indigo yang hilang. Adakah mereka berjaya? Apakah peranan Dr Mama? Siapakah sebenarnya dalang?

Jika mahu tahu kesudahannya, perlulah kalian baca DETEKTIF INDIGO KEMBALI.

7-4-2010
12:29p.m
Qamar Lu'luah
-Buku seterusnya: Apa Ertinya Saya Menganut Islam-

2 comments:

adiela said...

hihi...
best cite ni..
tq alifnunalif bagi pinjam,almost 4 hour nk abiskan...
xsabar nk taw ending punyer pasai, hihi..
mabruk2,lontaran karya kreatif! (^_^)

Jamilah said...

adiela,
hihi.. Ceritanya santai je sebenarnya...
Wah, tahniah! Lama juga J baca untuk habiskan.
(:_;)