23 February 2009

CERMIN MATA BARU


Semalam (22.2.2009), aku berjaya mendapatkan cermin mata baru... Terima kasih buat semua yang sudi membantu...

*Sahabat yang membantu dari sudut material
*Mysharah, Wani dan Humaira (teman sebelah bilik) yang sudi menemankan dan memilih cermin mata untuk aku(aku lemah bab-bab memilih), rambang mata..Kalian memilih yang terbaik untuk aku, terima kasih.

*Habibah yang memberi kad kupon kedai tersebut...

*Kak dan Kak Ti yang 3/4 daripada perbelanjaan keseluruhan...

Gembira sangat apabila dapat tahu kuasa cermin mata berkurang.. Jika dahulu kanan 300, kiri 350, silau okey..

Sekarang, kanan 200, kiri 100... Silau tak ada masalah. Alhamdulillah, hampir beberapa minggu aku tidak bercermin mata.. Dipatahkan oleh tangan ini... Aku seakan si buta yang bertemu tongkatnya yang hilang..

Dapat melihat dengan sangat jelas...

Sebelum ini, aku siapkan cermin mata ketika hampir tamat tingkatan lima, dan untuk kali kedua ini di pusat asasi Nilai...


Ya, aku sekadar mencoret di sini bagi meluah apa yang aku mahu... Sekadar catatan seharian yang mungkin tak memberi faedah namun perkongsian.. Biar aku sedar yang aku dikelilingi oleh mereka yang prihatin..

Hehe, cermin mata yang berbaloi dengan harga dan cukup-cukup bajet.. Bolehlah aku bergaya dengan cermin mata aku selepas ini, hehe... Aku memang jarang memakai cermin mata di rumah, di bilik, hanya untuk keluar, belajar... Agak tak selesa apabila aku nampak sesuatu dengan terlalu jelas...Mungkin ini salah satu faktor, namun semuanya ALLAH yang tentukan...

No comments: