12 December 2008

Jumpa Lagi

Assalamualaikum, sempat lagi aku nak berkongsi cerita setelah hampir seminggu bercuti di kampung. Cuti yang memenat dan agak membosankan kerana tak sempat nak berpuas hati dengan cuti yang terlalu pendek, haha, tidak bersyukur sungguh aku ni... Ada lagi yang langsung tidak pulang ke kampung lagi kasihan.... Macam ustazah selalu cakap... miskin....

Sebenarnya banyak cerita yang bergumpal dalam kepala untuk aku turunkan di sini, namun aku tak pasti sama ada apa yang mahu aku kongsikan penting ataupun tidak... Aku menulis menurut rasa aku.... Hati yang mahu berbicara.


Balik tempoh hari, aku berjaya menukar arah perjalanan untuk aku kembali ke pusat pengajian tercinta aku... Selama ini aku hanya tahu jalan ini, yang memenatkan dan memakan masa yang panjang + sakit jiwa kerana terlalu sesak..



1. Pudu - Naik STAR ke Bandar Tasik Selatan - Tunggu dan berebut KTM untuk balik...

2. Pudu- bayar RM1 untuk ke KL Central menggunakan bas No 12 - Berebut untuk ke NIlai menaiki KTM..

Kini aku dah dapat satu jalan yang lebih mudah dan lebih menyenangkan hati, walaupun kena berdiri juga, tak kisahlah... Di Pudu hanya berjalan tak sampai 50 langkah ke Stesen KTM Kuala Lumpur dan beli tiket berharga RM4.70, sama seperti di KL Central, terus ke NIlai... Alhamdulillah.
Aku jadi gila nak beli buku baru, walaupun tak semuanya aku baca... Tak peduli duit yang mengalir, asal aku dapat buku baru.... Hehe, nak tahu aku spesis tak boleh ada duit dalam tangan, mudah sangat mengalir, untuk apa sahaja yang aku suka, kalau tak suka banyak dolak-daliknya sebelum membeli, dah suka semua main sambar.Aku rajin aku akan masukkan ulasan buku terbaru aku... Hahaha... Tak pandai bahagi masa sungguh.

No comments: